Jeśli w firmie zatrudniona jest jedna Asystentka, jako jedyna odpowiada ona za wykonanie zadań działu administracyjnego. W większych firmach, przeważnie zatrudnia się minimum dwie Asystentki, ponieważ zakres obowiązków jest tak duży, że jedna osoba nie poradziłaby sobie z nim. Poza tym kto pełniłby zastępstwo, gdyby jednej osoby nie było?
W przypadku zatrudnienia minimum dwóch pracownic, niezwykle ważne jest dokładne sprecyzowanie kto odpowiada za realizację poszczególnych działań. Nie może przecież dojść do sytuacji, że to samo zadanie realizują dwie osoby. Efektem mogłoby być niepotrzebnie zdublowane zadanie – i co za tym idzie – zmarnowanie czasu i pieniędzy. Każdej firmie zależy przecież na oszczędnościach, a z całą pewnością nie zależy na zbędnych wydatkach.
Dlatego tak ważne jest dokładne i konkretne rozdzielenie zadań w sytuacji, kiedy zatrudnionych jest dwie i więcej Asystentek. Wyobraźmy sobie sytuację, że rezerwacja hotelu została zdublowana. Jeśli rezerwacja byłaby zrobiona na jedną osobę, wówczas strata finansowa nie byłaby bardzo dotkliwa. Ale co w przypadku rezerwacji na kilkanaście osób? Albo zamówienie cateringu na uroczystość firmową. Zbyt duża ilość potraw zmarnowałaby się. Albo np. umówienie dwóch kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną na tę samą godzinę? Przykłady można wymieniać w nieskończoność.
A jeśli rozdzielenie obowiązków nie może się odbyć, wówczas, każda załatwiona sprawa powinna być zaznaczona w specjalnym systemie ze statusem “zrealizowano” oraz dodatkowym potwierdzeniem słownym.
W naszej firmie zatrudnione są właśnie dwie asystentki. Często gęsto robota jest nie zrobiona i jedna na drugą zrzuca odpowiedzialność za niezrealizowanie zadania. A to dlatego, że nie ma właśnie ścisłego podziału zadań.
Ano właśnie – dokładne rozdzielenie obowiązków z pewnością rozwiązałoby sprawę, a praca byłaby sprawnie realizowana.