kompetencje

Asystentka dyrektora musi spełniać wymagania w zakresie umiejętności merytorycznych, związanych z organizacją prac administracyjno-biurowych. Powinna posiadać wykształcenie kierunkowe w obszarze ekonomii, zarządzania lub marketingu, a także doświadczenie na podobnym stanowisku lub w dziale administracyjnym danej branży. Doświadczenie jest dla tego zawodu niezbędne.

Poza wykształceniem, konieczna będzie biegła znajomość języka angielskiego (a czasem również innego języka obcego) oraz posiadanie czynnego prawa jazdy. Niemniej ważne są również kompetencje społeczne. Asystentka dyrektora musi być osobą pewną siebie i umiejącą się dostosować swoje zachowanie do zmieniającego się środowiska pracy. Nienaganna prezencja i kultura osobista to podstawa. Musi łatwo nawiązywać kontakty, być osobą otwartą, a także nad wyraz dokładną, skrupulatną i zorganizowaną.

Niezbędna będzie empatia i wyczuwanie potrzeb oraz oczekiwań przełożonego i współpracowników. Idealna asystentka dyrektora będzie cechować dużym poczuciem odpowiedzialności za powierzone zadania oraz dyskrecją. Praca w zespole to kolejna kompetencja, bez której się nie obejdzie. Potrzebna będzie także kreatywność w rozwiązywaniu problemów i szybka reakcja na nieprzewidziane sytuacje.

Wymagana jest także dyspozycyjność – nieraz w pełnym wymiarze, jeżeli od tego uzależnione jest powodzenie projektu. Musi wiedzieć, jak podtrzymywać relacje interpersonalne, a także wykazywać się praktyczną znajomością etykiety biznesowej. Dodatkowo, asystentka powinna łatwo przyswajać nową wiedzę i wykazywać chęć samodoskonalenia oraz ciągłego rozwoju.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *