Dlaczego dyrektor powinien rozważnie wybierać asystentkę?

Asystentka dyrektora to osoba, z którą ma kontakt prawie każda osoba, która ma coś do załatwienia z dyrektorem. Jest więc ona osobą, która reprezentuje dyrektora. Jej postawa oraz sposób zachowania świadczy niekiedy o samym dyrektorze. W wielu firmach natomiast przykłada się do rekrutacji asystentki zdecydowanie zbyt małą wagę. Do procesu rekrutacji nie angażuje się samego dyrektora, a czasem stawia się go przed faktem dokonanym.

Dlaczego to takie ważne, żeby dyrektor sam dobrał sobie asystentkę do współpracy?

Asystentka dyrektora to nie tylko osoba, która ma bezpośredni kontakt z interesariuszami. Przede wszystkim ma kontakt z samym dyrektorem. Powinni więc oni nawzajem dobrze się dogadywać. To podstawowe kryterium, bez którego współpraca może się okazać naprawdę uciążliwa. Jeśli bowiem rekruter dobiera asystentkę bez udziału dyrektora, może nie wziąć pod uwagę jego indywidualnych preferencji. Życie pokazuje jednak, że można mieć bardzo kompetentną oraz doświadczoną asystentkę, ale współpraca z nią będzie utrudniona ze względu na niedopasowanie charakterów.

Asystentka dyrektora powinna budzić jego zaufanie. Oczywiście na początku współpracy trudno jednoznacznie ocenić, czy rzeczywiście asystentka dogada się z szefem. Jednak jego udział w procesie rekrutacji znacznie zwiększa szansę na to, że wybrana asystentka zostanie w firmie na długo, a współpraca z nią będzie efektywna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *