urlop

Letni urlop to wyczekiwany czas przez każdego pracownika. Nie inaczej jest w przypadku asystentki dyrektora, która też marzy o wakacyjnych wojażach. Czy ma do tego prawo? W jaki sposób zorganizować swoje wolne, aby nie sparaliżowało to pracy całej firmy?

Etat i jego prawa

Asystentka dyrektora to osoba, która zazwyczaj jest tzw. etatowcem, czyli wykonuje swoje obowiązki służbowe w ramach umowy o pracę. Zgodnie z Kodeksem Pracy, pracodawca musi zagwarantować takiej osobie nieprzerwany wypoczynek. Nie może go odmówić.

Zasada kompromisu, a negocjacje

Oczywiście są pewne sytuacje biznesowe, które mogą wymagać zmiany planów urlopowych asystentki dyrektora. Niemniej jednak chodzi o to, aby dojść do porozumienia i ustalić plan urlopowy dla wszystkich pracowników. Zazwyczaj firmy stosują kilka opcji.

Po pierwsze dyrektor oraz jego asystentka udaje się na wypoczynek w podobnym terminie. Dzięki takiemu podejściu wszystkie kwestie zostają zakończone przed ich urlopem i nie ma możliwości załatwienia niczego w czasie ich nieobecności.

Druga opcja to wakacje w różnych terminach. O ile asystentka świetnie sobie radzi podczas nieobecności dyrektora, o tyle zamiana ról jest już nieco problemowa. Gdy prawa ręka szefa działu wyjeżdża na wakacje, najczęściej wyznaczane jest dla niej zastępstwo.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *