Asystentka dyrektora – zwykła sekretarka czy ktoś więcej?

Asystentka dyrektora często postrzegana jest jako zwykła sekretarka. W praktyce jednak te dwa stanowiska mogą bardzo się różnić. Nieporozumienia w tym zakresie powodują, że poszukiwania pracy są utrudnione. W wielu ogłoszeniach bowiem pojawiają się informacje, że poszukiwana jest asystentka, kiedy zakres obowiązków zdecydowanie wskazuje na sekretarkę.

Jakie są różnice pomiędzy tymi dwoma rodzajami pracy?

Sekretarka to raczej ktoś, kto realizuje mniej skomplikowane czynności. Często kojarzy się z nie najlepiej postrzeganym, podawaniem kawy dla szefa. Może zajmować się przepływem dokumentacji, bieżącym nadzorem nad grafikiem spotkań dyrektora oraz organizowaniem wyjazdów służbowych. Sekretarka jednak zwykle nie ma wiedzy na temat branży, w której dyrektor pracuje. Nie ma ona ambicji, aby w przyszłości sama zajmować stanowisko zarządcze. Bliżej jej niekiedy do recepcjonistki. Nazwa ta w praktyce jest coraz rzadziej używana, a zamiast niej używa się raczej określenia asystentka.

Asystentka dyrektora to ktoś, kto w przyszłości chciałby awansować. Często jest to ktoś po studiach kierunkowych z branży, w której pracuje dyrektor. Wykorzystuje ona czas spędzony z dyrektorem, aby podglądać jego pracę, uczyć się od niego. Zakres jej obowiązków jest szerszy. Jako że ma szerszą wiedzę branżową, może brać udział w trudniejszych zadaniach. Często stanowisko to, jest tylko wstępem do dalszej kariery asystentki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *