Asystentka dyrektora – czy zawsze jest potrzebna?

Asystentka dyrektora to ogromna pomoc oraz nieocenione wsparcie dla każdego na tak wysokim stanowisku. Dyrektorzy zwykle mają bardzo dużo na głowie, a co za tym idzie, często trudność z optymalnym rozłożeniem wszystkiego w czasie. Jednak dobra asystentka to bardzo duży koszt dla każdej firmy. Czasem okazuje się, że wcale nie jest aż tak potrzebna, jak mogłoby się wydawać. Kiedy zatem warto pomyśleć o zatrudnieniu takiej osoby?

Asystentka dyrektora staje się potrzebna wtedy, kiedy dyrektor sam nie jest w stanie sprostać swoim obowiązkom w zakresie organizowania czasu pracy. Wtedy asystentka może zdjąć z niego część prostszych zadań, a on może skupić się na tych wymagających większej wiedzy oraz doświadczenia. Takie wsparcie najbardziej potrzebne jest w dużych firmach, w których dział dyrektora, a tym samym ilość obowiązków, jest naprawdę duża. W mniejszych firmach oraz w start-upach często asystentka nie jest, aż tak bardzo potrzebna. Zanim więc dyrektor zdecyduje się takie wsparcie zatrudnić, warto dobrze przeliczyć koszty.

Asystentka dla dyrektora często zatrudniana jest ze złych powodów. Zdarza się bowiem, że kluczową motywacją są kwestie reprezentacyjne. Szczególnie dyrektorzy, którzy regularnie chodzą na spotkania z przedstawicielami dużych firm, mogą często mieć do czynienia z dyrektorami, którzy pojawiają się w obecności swoich asystentek. Może się więc wydawać, że taka obecność jest właściwie niezbędna, co często prawdą nie jest.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *