Letni urlop to wyczekiwany czas przez każdego pracownika. Nie inaczej jest w przypadku asystentki dyrektora, która też marzy o wakacyjnych wojażach. Czy ma do tego prawo? W jaki sposób zorganizować swoje wolne, aby nie sparaliżowało to pracy całej firmy?
Etat i jego prawa
Asystentka dyrektora to osoba, która zazwyczaj jest tzw. etatowcem, czyli wykonuje swoje obowiązki służbowe w ramach umowy o pracę. Zgodnie z Kodeksem Pracy, pracodawca musi zagwarantować takiej osobie nieprzerwany wypoczynek. Nie może go odmówić.
Zasada kompromisu, a negocjacje
Oczywiście są pewne sytuacje biznesowe, które mogą wymagać zmiany planów urlopowych asystentki dyrektora. Niemniej jednak chodzi o to, aby dojść do porozumienia i ustalić plan urlopowy dla wszystkich pracowników. Zazwyczaj firmy stosują kilka opcji.
Po pierwsze dyrektor oraz jego asystentka udaje się na wypoczynek w podobnym terminie. Dzięki takiemu podejściu wszystkie kwestie zostają zakończone przed ich urlopem i nie ma możliwości załatwienia niczego w czasie ich nieobecności.
Druga opcja to wakacje w różnych terminach. O ile asystentka świetnie sobie radzi podczas nieobecności dyrektora, o tyle zamiana ról jest już nieco problemowa. Gdy prawa ręka szefa działu wyjeżdża na wakacje, najczęściej wyznaczane jest dla niej zastępstwo.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?