Jak wiadomo, dyrektor to jedna z najważniejszych osób w wielu organizacjach. To właśnie on bierze udział w podejmowaniu strategicznych decyzji dla firmy. Ponadto jest jej reprezentantem na zewnątrz. Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, jaka powinna być jego wizytówka?
Czynnik ludzki na piedestale
O prestiżu przedsiębiorstwa wcale nie świadczy monumentalny budynek, czy zapierająca dech w piersiach witryna internetowa. Siłą napędową każdej firmy (bez względu na jej wielkość) są ludzie, którzy wspierają jej szeregi. Analogicznie wygląda sytuacja w przypadku każdego dyrektora. Jego najznakomitszą wizytówką jest asystentka.
Prawa ręka na najwyższym poziomie
Osoba asystentki dyrektora (najczęściej tę właśnie funkcję piastują panie) to persona niezwykle ważna w codziennym życiu i funkcjonowaniu każdej firmy. To właśnie ona bardzo często jest pierwszą osobą do kontaktu z klientem. Już na wstępie wita gości, kieruje na miejsce spotkania, dba o właściwe podtrzymanie relacji. Pełni funkcję reprezentacyjną
i wizerunkową, bowiem w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie otoczenie zewnętrzne wynosi z obcowania z daną organizacją. Dlatego niezmiernie ważna jest na tym stanowisku znajomość etykiety biznesowej.
Konkluzja jest zatem następująca, nie budynek, ani kolor ścian decyduje o tym, jakie wrażenia pozostaną po kluczowym spotkaniu. Badania wskazują, że najczęściej jest to sama asystentka dyrektora i poziom jej kompetencji oraz taktu.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?