Praca na stanowisku asystenckim jest nie lada wyzwaniem. Ciągły stres, dbałość o każdy szczegół, przyjmowanie ważnych gości to tylko początek długiej listy zadań na tym stanowisku. Poniżej omówienie 3 cech, które winna posiadać każda kandydatka ubiegająca się o tenże wakat.
Wielozadaniowość
Praca wymaga doskonałej organizacji pracy połączonej z wykonywaniem wielu zadań jednocześnie. Odwiedzając gabinety dyrektorów, można zauważyć, że ich dzielne asystentki są jednocześnie w kilku miejscach. Odbierają nieustannie dzwoniące telefony, odbierają korespondencję mailową oraz tradycyjną, przyjmują gości, podają kawę i w dodatku w tzw. międzyczasie aktualizują kalendarz spotkań. Bardzo często zdarza się także, że planują wyjazdy służbowe swoich przełożonych, a nawet biorą udział w ważnych spotkaniach.
Taktowność
Jak wiadomo, za drzwiami gabinetu dyrektorskiego podejmowanych jest sporo strategicznych decyzji. Odbywają się tam również bardzo ważne rozmowy i spotkania. Niekiedy, w tym samym czasie, pojawia się w firmie ktoś równie ważny. To właśnie rolą asystentki jest podjęcie decyzji, czy i kiedy przerwać spotkanie lub, czy w ogóle to zrobić. Ma ona także dostęp do wielu poufnych informacji, które w żadnym wypadku nie mogą wyjść poza gabinet dyrektora. Dlatego takt jest w tej profesji kluczowy.
Opanowanie
Każda asystentka wie, iż są takie sytuacje w codziennej pracy, gdy nie należy zabierać głosu. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w których ich przełożony mógłby zostać postawiony w złym świetle. Są również takie, w których dyrektor, czy ktoś z jego gości może zachować się w sposób niegrzeczny. Dlatego właśnie tak istotne jest tutaj opanowanie. Wszystko po to, by nie okazywać emocji lub zrobić to nieco później na osobności.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?